SI4MPS - Multiprocesorski sistemi
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Multiprocesorski sistemi | |||
Akronim | SI4MPS | |||
Studijski program | Softversko inženjerstvo | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) |
|
|||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | nema | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa osnovnim konceptima paralelnih računarskih sistema i principa paralelnog programiranja. Detaljno upoznavanje sa arhitekturama multiprocesorskih sistema sa zajedničkom memorijom. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Ovaj predmet treba da osposobi studenta da razume projektne odluke u oblasti paralelnih sistema, da koristi simulatore za evaluaciju ovih odluka, kao i da praktično primenjuje principe paralelnog programiranja korišćenjem različitih paralelnih programskih modela. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Uvod. Trendovi aplikacija, tehnologije i arhitektura. Paralelni programski modeli (zajednička memorija, slanje poruka i paralelizam podataka). Multiprocesori sa zajedničkom memorijom: UMA i NUMA sistemi. Koherencija privatnih keš memorija. Distribuirani, centralizovani i hijerarhijski sistemi i protokoli. Programiranje opštih aplikacija na grafičkim procesorima (primer, CUDA) | |||
Sadržaj praktične nastave | Laboratorijske vežbe, korišćenje simulatora paralelnih sistema. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | predavanja, auditorne vežbe, laboratorijske vežbe, domaći zadaci | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 35 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | 0 | |||
Kolokvijumi | 35 | |||
Seminari | 0 |