OS3OOP - Objektno orijentisano programiranje
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Objektno orijentisano programiranje | |||
Akronim | OS3OOP | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | modul Signali i sistemi | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Položeni ispiti: Programiranje 1, Programiranje 2 | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznati studente sa osnovnim konceptima objektne paradigme. Osposobiti studente za projektovanje i pisanje programa na objektno orijentisanim programskim jezicima. Naučiti jezik C++. Upoznati studente sa osnovnim konceptima i idejama objektnog modelovanja na jeziku UML i projektnim obrascima. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Sposobnost razumevanja semantike koda pisanog na jeziku C++. Sposobnost rešavanja programerskih zadataka (pisanja koda) prema zadatim zahtevima korišćenjem objektnih koncepata i jezika C++. Sposobnost samostalnog projektovanja delova objektnog softvera manje složenosti. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovni koncepti OO paradigme. Klasa i objekat. Atribut i operacija. Enkapsulacija. Nasleđivanje. Polimorfizam. Uvod u jezik C++. Opšti principi konstrukcije jezika. Opšti elementi jezika C++. Proceduralni elementi jezika C++. Klase. Preklapanje operatora. Izvedene klase i polimorfizam. Uvod u OO modelovanje i UML. Uvod u projektne obrasce. | |||
Sadržaj praktične nastave | Isto kao i za teorijsku nastavu. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja (30 časova), auditorne vežbe (30 časova). Samostalna izrada projekta: implementacija specifikovanog softverskog sistema na jeziku C++. Zahteva oko 60 sati individualnog učenja i vežbanja i oko 60 sati individualnog rada na projektu (uključujući i programiranje). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 50 | |
Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | 20 | |||
Kolokvijumi | 0 | |||
Seminari | 0 |