OE2T1 - Telekomunikacije 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Telekomunikacije 1 | |||
Akronim | OE2T1 | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | modul Elektronika | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Nema | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Svrha kursa je upoznavanje sa osnovnim principima telekomunikacija. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Nakon kursa, studenti postaju upoznati sa osnovnim temama u oblasti telekomunikacija koje obuhvataju signale i spektre, odabiranje, analogne modulacije, šum i njegov uticaj, osnovne tehnike A/D konverzije kao i osnovne tehnike multipleksiranja/višestrukog pristupa. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Model telekomunikacionog sistema. Mera informacije. Spektralna analiza signala. Realni signali. Slučajan šum. Linearni i nelinearni sistemi. Analogne modulacije. FDM/FDMA. Odabiranje. Impulsne modulacije. A/D konverzije. Impulsna kodna modulacija (PCM), diferencijalna PCM i delta modulacija. ITU preporuke G serije. MPEG standardi. TDM/TDMA. Pregled osnovnih analognih telekomunikacionih sistema. | |||
Sadržaj praktične nastave | Laboratoijske vežbe sa uvodnim testovima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | 45 časova predavanja + 30 časova vežbi na tabli sa rešavanjem zadataka + 15 časova laboratorijskih vežbi sa uvodnim testovima. Približno 60 sati samostalnog učenja i vežbanja. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 60 | |
Praktična nastava | 40 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | 0 | |||
Kolokvijumi | 0 | |||
Seminari | 0 |