MS1SOM - Sistemi odlučivanja u medicini
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Sistemi odlučivanja u medicini | |||
Akronim | MS1SOM | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | modul Signali i sistemi | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | nema | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studenti ovladaju osnovnim tehnikama statističkog prepoznavanja oblika u medicinskom domenu: testiranje hipoteza, parametarska klasifikacija, neparametarska klasifikacija, klasterizacija. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Ishod predmeta su da studenti imaju veštine da: generišu ili prikupe kvalitetne obučavajuće skupove, da primene neku od odgovarajućih tehnika za testiranje hipoteza, da isprojetkuju parametarske ili neparametarske klasifikatore, da isprojektuju sistem za klasterizaciju podataka. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Verovatnosne metode odčučivanja. Evaluacija konkurentskih hipoteza Bajesovskom analizom. Induktivne metode zasnovane na minimizaciji rizika. Metode odlučivanja zasnovane na eksplicitnom znanju. Evaluacija sistema odlučivanja. | |||
Sadržaj praktične nastave | Ovladavanje programskom podrškom za empirijsko induktivno odlučivanje, selekciju najinformativnijih atributa u procesu odlučivanja, kao i procenu efikasnosti sintetisanih sistema. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 1 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja i auditorne vežebe. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | 0 | |||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari | 0 |