DS2OPI - Odabrana poglavlja iz simboličke algebre
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Odabrana poglavlja iz simboličke algebre | |||
Akronim | DS2OPI | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | ||||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Matematika 1 (OO1MM1), Matematika 2 (OO1MM2) | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovnim i naprednim konceptima simboličke algebre sa primenom u elektrotehnici i računarstvu. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti su osposobljeni da primenjuju algoritme simboličke algebre zasnovane na Grebnerovim bazama polinomskih i diferencijalno-polinomskih ideala. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Teorija diferencijalnih polja i diferencijalna Grebnerova baza. Rešivost sistema algebarsko-diferencijalnih jednačina. Softverske ralizacije diferencijalnih Grebnerovih baza u savremenim CAS paketima. | |||
Sadržaj praktične nastave | Kroz primere, zadatke i probleme student saznaje kako da primeni teoreme i osnovne pojmove koje je naučio kroz teorijsku nastavu. Posebno se priprema da rešava probleme koji se pojavljuju u računarstvu i tehnici. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
6 | ||||
Metode izvođenja nastave | Kombinacija tradicionalnih izlaganja na tabli, korišćenja slajdova, besplatnog matematičkog softvera (SAGE, SymPy), individualnog rada sa studentima na izradi domaćih zadataka i objašnjavanju tekućeg gradiva. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 50 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | 50 | |||
Kolokvijumi | 0 | |||
Seminari | 0 |