DS1VIE - Veštačka inteligencija i ekspertski sistemi
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Veštačka inteligencija i ekspertski sistemi | |||
| Akronim | DS1VIE | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Softversko inženjerstvo | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa metodologijama i primenama savremenog razvoja oblasti veštačke inteligencije, sa naglaskom na napredne tehnologije | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Ishod kursa je osposobljavanje studenata za realizaciju različitih koncepata i primenu tehnologija oblasti veštačke inteligencije. Prepoznavanje karakteristika sistema i izbor najboljeg i najefikasnijeg rešenja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Znanje i zaključivanje i neizvesnom okruženju - BPN, Bayes-ovo pravilo; semantika i zaključivanje kod Bayes-ovih mreža; jednostavne odluke - osnove teorije modela; složene odluke - rad sa više agenata; teorija igara. Učenje - forme učenja, stabla odluke, teorija računarskog učenja. Genetski algoritmi. Primena semantike u pretraživanjima. Efikasna interpretacija, pretraga i obrada većeg skupa podataka. | |||
| Sadržaj praktične nastave | nema | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 6 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja sa prezentacijom, izrada projekta, diskusija o realizovanim rešenjima | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 0 | |
| Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 30 | |
| Projekti | 70 | |||
| Kolokvijumi | 0 | |||
| Seminari | 0 | |||

