Navigacija

DS1OPR - Odabrana poglavlja iz računarske grafike

Specifikacija predmeta
Naziv Odabrana poglavlja iz računarske grafike
Akronim DS1OPR
Studijski program Elektrotehnika i računarstvo
Modul modul Softversko inženjerstvo
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
  • prof. dr Dušan Starčević
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima Strukture podataka
      Ciljevi izučavanja predmeta Omogućiti studentima da steknu razumevanje metoda i aplikacija računarske grafike.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će biti osposobljeni da: koristi matrične transformacije da grade scenu i njen prikaz; razmatraju standardne metode za predstavljanje krivih i površina; razmatraju različite tehnike za renderovanje scene i biraju najpogodniju; razumeju pitanja dizajna, razvoja i korišćenja ssietma računarske grafike; razviju odgovarajuće modele računarske grafike ili softvera.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Koordinatni sistemi i matrične transformacije. Modelske i prikazne trans. Geometrijsko modelovanje. Modelovanje površina i tela. Bézier, B-spline i NURBS. Tehnike renderovanja. Ray-tracing i radiosity. Mapiranje teksture. Uklanjanje skrivenih površina. Grafičko programiranje. OpenGL. Real-time virtuelna okruženja. Graf scene i strukture podataka. Računarski hardver i arhitekture.Cevovodni rendering.
      Sadržaj praktične nastave Praktična realizacija odabranog zadatka i publikovanje postignutih rezultata.
      Literatura
      1. John F. Hughes, Andries van Dam, Morgan McGuire, David F. Sklar , "Computer Graphics: Principles and Practice (3rd Edition)",Pearson Education, 2013
      2. Donald Hearn, Pauline Baker, Computer Graphics – C Version, second edition, Pearson Education,2004.
      3. F.S. Hill, Computer Graphics using OPENGL, Second edition, Pearson Education, 2003.
      4. Peter Shirley and Steve Marschner , “Fundamentals of Computer Graphics”, 3rd Edition, A.K. Peters, 2009.
      5. J.D. Foley, A. Van Dam, S.K. Feiner, J.F. Hughes and R.L. Phillips, Introduction to Computer Graphics, Addision Wesley.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      6
      Metode izvođenja nastave Nastava se odvija u obliku predavanja ili u obliku pojedinačnih konsultacija po nastavnim jedinicama. Istraživački deo obuhvata prikupljanje i proučavanje relevantne literature sa sopstvenim kritičkim osvrtom u obliku seminarskog rada pogodnog za publikovanje. Praktični deo obuhvata realizaciju konkretnog zadatka.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 0 Pismeni ispit 0
      Praktična nastava 0 Usmeni ispit 50
      Projekti 50
      Kolokvijumi 0
      Seminari 0