19D061FO - Furijeova optika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Furijeova optika | |||
Akronim | 19D061FO | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | modul Nanoelektronika i fotonika | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Nema | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa pojmom prostornih frekvencija i primenama alata Furijeove analize na analizu i sintezu optičkih sistema za formiranje slike. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti bi trebalo da budu u stanju da primenjuju Furijeovu analizu na analizu formiranja slike pojedinačnog sočiva, da projektuju prostorne filtre, da vrše sintazu složenijih optičkih sistema prema zadatim specifikacijama, da razumeju način rada holografskih memorija i ulogu holografskih elemenata u optičkim fiberima u oblikovanju i procesiranju optičkih impulsa. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Analiza dvodimenzionih signala i sistema, skalarna teorija difrakcije, transformacija faze u tankom sočivu, osobine sočiva da vrši Furijeovu transformaciju, formiranje slike, analiza kompleksnih koherentnih optičkih sistema, frekventna analiza sistema za formiranje slike, modulacija talasnog fronta, holografija, analogna obrada optičkih informacija, Furijeova optika u optičkim komunikacijama. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
8 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, konsultacije, demonstracije, eksperimentalna i teorijska istraživanja. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | 0 | |||
Kolokvijumi | 0 | |||
Seminari | 0 |