13M114PAR - Paralelizam u arhitekturi računara i programskim prevodiocima
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Paralelizam u arhitekturi računara i programskim prevodiocima | |||
Akronim | 13M114PAR | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | ||||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Arhitektura i organizacija računara I | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Razumevanje u ograničenjima paralelnog izvršavanja, paralelizma na instrukcijskom nivou, paralelizma u okviru petlji i detekcija izvršavanja paralelizma u realnom vremenu i implementacija paralelizma u hardveru. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Duboko poznavanje rada superskalarnih i procesora sa veoma širokom instrukcijskom reči, optimizacionih delova kompajlera i modela paralelizma | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Paralelizam na instrukcijskom nivou. Zavisnosti po podacima i grafovi zavisnosti po podacima. Raspoređivanje po tragu. Spekulativno izvršavanje. Paralelizam u petljama. Grafovi zavisnosti po podacima za petlje. Softverska protočnost. Vektorski superračunari, mašine sa vrlo širokom instrukcijskom reči i superskalarni procesori. Višejezgarni procesori. Hyperthreading. | |||
Sadržaj praktične nastave | Upotreba simulatora | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | Nastava u učionici, rad sa simulatorima, razjašnjavanje detalja delova kursa nakon što su studenti učili te delove | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 0 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 70 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari | 0 |