13M111RG2 - Računarska grafika 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Računarska grafika 2 | |||
Akronim | 13M111RG2 | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | modul Softversko inženjerstvo | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) |
|
|||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Potrebno je da je kandidat položio SI4RG ili IR4RG. | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Proširivanje poznavanja i razumevanja arhitekture modernih grafičkih procesora (GPU). Razumevanje principa programiranja GPU pisanjem programa za senčenje (shader). Razumevanje i ovladavanje principima funkcionisanja modernih grafičkih biblioteka za prikazivanje 3D scena. Razumevanje tehnika za efikasno prikazivanje 3D scena. Razumevanje tehnika za postizanje veće realističnosti prikaza, kao što su formiranje senki, refleksija, svojstva materijala i izvora svetla. Sticanje veštine razvoja grafičkih 3D aplikacija i pisanja programa za senčenje. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Po uspešno savladanom predmetu, studenti će biti osposobljeni da: - sastave program za prikazivanje sadržaja složenih 3D scena upotrebom savremenih grafičkih biblioteka, kao što je OpenGL - sastave programe za senčenje i primenjuju ih za crtanje 3D scena - koriste tehnike za efikasno crtanje 3D scena - koriste tehnike za povećanje realističnosti prikaza - rešavaju probleme interakcije sa sadržajem 3D scene - razvijaju aplikacije koje upravljaju složenim 3D scenama primenom sistema Unity | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pregled arhitektura i mogućnosti modernih grafičkih procesora. Jedinice za stvaranje i obradu temena, sintezu mreža trouglova i senčenje. 3D grafičke biblioteke za kućne računare i mobilne sisteme. Programi za senčenje. Tehnike efikasnog crtanja 3D scena. Tehnike za postizanje veće realističnosti prikaza. Interakcija korisnika sa sadržajem 3D scene. Sistemi za sastavljanje interaktivnih 3D scena. Sistem Unity. | |||
Sadržaj praktične nastave | Auditorne vežbe. Projekti. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja i auditorne vežbe se drže uz elektronske prezentacije. Na predavanjima se uvode teorijski koncepti, dok se na auditornim vežbama uvežbava primena široko rasprostranjenih 3D grafičkih biblioteka. Studenti samostalno izrađuju 2 projekta. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 0 | |||
Seminari | 0 |