13M111ASM - Analiza socijalnih mreža
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Analiza socijalnih mreža | |||
| Akronim | 13M111ASM | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Softversko inženjerstvo | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa analizom socijalnih mreža sa teorijskog, metodološkog i softverskog aspekta. Primena analize socijalnih mreža, od društvenih mreža na Internetu, kao što su Facebook, Linkedin ili Twitter, do koautorskih mreža i mreža citiranja u naučnoj produkciji. Upotreba matematičkog aparata i softverskih alata u cilju kvantitativne analize socijalnih mreža i njihove vizualizacije. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti u stanju da: definišu cilj istraživanja u domenu socijalne mreže, prikupe relevantne podatke na legalan i etički prihvatljiv način, formalno definišu model učesnika u mreži i njihovih međusobnih veza, izvrše statističku i kolaborativnu analizu mreže korišćenjem grafova i odgovarajućih softverskih alata i interpretiraju rezultate u skladu sa postavljenim ciljevima istraživanja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam socijalne mreže i predstavljanje u obliku grafa. Prikupljanje podataka i njihovo predstavljanje; modelovanje mreže i odabir neusmerenog, usmerenog ili težinskog grafa. Svojstva mreže i mere centralnosti; distance u mrežama; detektovanje najuticajnijih čvorova i zajednica u mreži; metode klasterizacije. Model malog sveta. Ego mreže. Dinamičko ponašanje mreže. Vizuelizacija mreže. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Alati za analizu socijalnih mreža: Gephi, UCINET, NodeXL, Pajek. Jezik za statističku obradu podataka R. Prikupljanje podataka iz različitih izvora i njihova transformacija u odgovarajući format iz realne društvene mreže, indeksne baze naučnih radova, kao i veb stranica. Određivanje različitih mera centralnosti i vizualizacija na navedenim primerima. Samostalni projekat. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, analiza literature, prikupljanje i analiza podataka, studije slučajeva socijalnih mreža, interpretacija rezultata. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
| Projekti | 60 | |||
| Kolokvijumi | 0 | |||
| Seminari | 0 | |||

