13E113ZP - Zaštita podataka
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Zaštita podataka | |||
Akronim | 13E113ZP | |||
Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Računarske mreže, Operativni sistemi 1 | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima zaštite podataka. Razumevanje osnova kriptografije i sigurnosnih protokola. Upoznavanje sa rizicima u mrežnom okruženju i upoznavanje sa svim nivoima na kojima mere zaštite treba da budu uvedene. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će steći znanja o načinima za odvraćanje, detekciju, sprečavanje i neutralisanje narušavanja sigurnosti. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Raspoloživost, autentikacija, autorizacija, tajnost, integritet i kontrola pristupa. One-Time-Pad, Algoritmi toka (RC4), simetrični algoritmi (DES, AES), asimetrični algoritmi (Diffie-Hellman, RSA), heš funkcije (SHA), MAC funkcije, digitalni potpisi. Autentikacione aplikacije, upravljanje ključevima, federacije identiteta, sigurnost Web konekcija, IP sigurnost, kriptografske osnove blockchain-a. | |||
Sadržaj praktične nastave | Isti kao i za teorijsku nastavu. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | 30 časova predavanja, 30 časova vežbi na tabli, 15 časova praktičnih vežbi u laboratoriji. Približno 70 sati samostalnog učenja i vežbanja. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | 0 | |
Projekti | 20 | |||
Kolokvijumi | 35 | |||
Seminari | 0 |