13E042ODE - Osnovi digitalne elektronike
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Osnovi digitalne elektronike | |||
| Akronim | 13E042ODE | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Elektronika | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | ||||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa teorijskim osnovama digitalne elektronike. Upoznavanje studenata sa osnovnim kolima digitalne elektronike sa aspekta korišćenja. Upoznavanje studenata sa osnovnim kolima digitalne elektronike sa aspekta projektovanja. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljavanje studenata da analiziraju, projektuju i realizuju osnovna i složena digitalna kola. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Link ka stranici predmeta | http://tnt.etf.rs/~oe2ode/ | |||
| Sadržaj teorijske nastave | Brojni sistemi i kodovi. Aritmetičke operacije. Bulova algebra. Impulsni i digitalni signali. Statičke i dinamičke karakteristike logičkih kola. TTL i ECL logička kola. MOS i CMOS logička kola. Transmisioni gejt i dinamička logička kola. Realizacija kombinacionih mreža. Dekoder, koder, konvertor koda, multiplekser, demultiplekser. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Primeri analize i sinteze logičkih kola. Primeri primene logičkih kola za sintezu složenijih digitalnih sistema. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja. Auditorne vežbe. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 50 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 50 | |||
| Seminari | ||||

