19М081ММС - Математичко моделирање и симулације
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Математичко моделирање и симулације | |||
| Акроним | 19М081ММС | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Математички предмети основних студија | |||
| Циљеви изучавања предмета | Повезивање и примена знања из математике, електротехнике и рачунарства у прављењу математичких модела којима се описују реални системи у различитим областима, и креирање симулација - рачунарских експеримената, на основу формираних модела, које су неопходне како би се разумели, предвидели и оптимизовали моделирани системи. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса студент је у стању да дефинише, опише и примени основне концепте везане за математичко моделирање и симулације многих савремених проблема из области електротехнике и рачунарства, као и да одабране проблеме решава применом адекватних математичких метода и рачунарске алата креирањем симулација. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AhhXFKuCY5waTxI6YQIBd6X94EJbmiyLb-gRf-QKJWho1%40thread.tacv2/conversations?groupId=63606de2-75a1-42d7-a5d8-66f2e6c4edfe&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Садржај теоријске наставе | Увод у математичко моделирање и симулације, циклус симулације; Класе моделирања, избор алата за опис модела, извођење особине модела. Примери дискретних модела и симулационих метода (теорија игара, теорија одлучивања, симулације дискретних догађаја). Примери континуалних модела и симулација (динамички системи, симулације саобраћаја, модели базирани на парцијалним диференцијалним једначинама). | |||
| Садржај практичне наставе | Кроз примере, задатке и проблеме, студент сазнаје како да примени теореме и основне појмове које је научио слушајући теоријску наставу. Посебно се припрема да решава проблеме који се појављују у стручним-електротехничким предметима, уз коришћење математичких програмских пакета. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Комбинација традиционалних излагања на табли, коришћења слајдова, бесплатног математичког софтвера (SAGE, Python са библиотекама), индивидуалног рада са студентима на изради пројеката и објашњавању текућег градива. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 20 | ||
| Практична настава | Усмени испит | 20 | ||
| Пројекти | 60 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

