13М114РГ - Интерактивна рачунарска графика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Интерактивна рачунарска графика | |||
Акроним | 13М114РГ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) |
| |||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Уколико је студент бирао и полагао предмет Рачунарска графика на основним студијама (13Е114РГ, 13С113РГ) не може да бира и полаже овај предмет. Очекивано је да студент познаје градиво курса Објектно оријентисано програмирање 2 (програмски језик Јава). | |||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање принципа 2D и 3D интерактивне рачунарске графике и анимације, као и овладавање практичним вештинама програмирања графичких апликација. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након успешно савладаног курса, студенти ће бити способни да: - имплементирају 2D i 3D интерактивне графичке апликације коришћењем библиотеке JavaFX; - интерпретирају и примењују најважније алгоритме рачунарске графике; - опишу принципе рада уређаја који се користе у рачунарској графици. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | https://rti.etf.bg.edu.rs/rti/ri5rg/ | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aLCqNYDQmSjygFM2SLfyY6vzjy0o5vP0VfoDdOpgU7s41%40thread.tacv2/conversations?groupId=ed48f01d-ac1f-4f34-802e-fd4d7d320158&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Садржај теоријске наставе | Увод. 2D примитиве и атрибути. Цртање кривих линија. Анимација. Интеракција. Трансфромације. Пројекције. 3D shapes. Камере. Осветљење и сенчење. Mрежe полигона. Текстура. Селекција 3D objekata. Интеракција са 3D сценом. Основни растерски алгоритми. Геометријски односи. Попуњавање. Одсецање. Сакривене површи. Модели боја. Технологија улазних и излазних уређаја. | |||
Садржај практичне наставе | Аудиторне вежбе, лабораторијске показне вежбе и лабораторијске контролне вежбе. Намена лабораторијских вежби је стицање практичних вештина програмирања графичких апликација и то: 2D и 3D апликација коришћењем библиотеке класа JavaFX. Аудиторне вежбе и лабораторијске вежбе прате предавања и обрађују специфичне теме. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања и аудиторне вежбе се држе уз електронске презентације. На предавањима се уводе теоријски концепти, док се на аудиторним и лабораторијским вежбама увежбава примена алгоритама и коришћење широко распрострањенe библиотеке за писање графичких апликација. Студенти самостално израђују 2 пројекта (један из 2D, други из 3D графике). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 30 | |||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |