13М111РГ2 - Рачунарска графика 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Рачунарска графика 2 | |||
Акроним | 13М111РГ2 | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Софтверско инжењерство | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) |
| |||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Потребно је да је кандидат положио СИ4РГ или ИР4РГ. | |||
Циљеви изучавања предмета | Проширивање познавања и разумевања архитектуре модерних графичких процесора (GPU). Разумевање принципа програмирања GPU писањем програма за сенчење (shader). Разумевање и овладавање принципима функционисања модерних графичких библиотека за приказивање 3D сцена. Разумевање техника за ефикасно приказивање 3D сцена. Разумевање техника за постизање веће реалистичности приказа, као што су формирање сенки, рефлексија, својства материјала и извора светла. Стицање вештине развоја графичких 3D апликација и писања програма за сенчење. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По успешно савладаном предмету, студенти ће бити оспособљени да: - саставе програм за приказивање садржаја сложених 3D сцена употребом савремених графичких библиотека, као што je OpenGL - саставе програме за сенчење и примењују их за цртање 3D сцена - користе технике за ефикасно цртањe 3D сцена - користе технике за повећање реалистичности приказа - решавају проблеме интеракције са садржајем 3D сцене - развијају апликације које управљају сложеним 3D сценама применом система Unity | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Преглед архитектура и могућности модерних графичких процесора. Јединице за стварање и обраду темена, синтезу мрежа троуглова и сенчење. 3D графичке библиотеке за кућне рачунаре и мобилне системе. Програми за сенчење. Технике ефикасног цртања 3D сцена. Технике за постизање веће реалистичности приказа. Интеракција корисника са садржајем 3D сцене. Системи за састављање интерактивних 3D сцена. Систем Unity. | |||
Садржај практичне наставе | Аудиторне вежбе. Пројекти. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања и аудиторне вежбе се држе уз електронске презентације. На предавањима се уводе теоријски концепти, док се на аудиторним вежбама увежбава примена широко распрострањених 3D графичких библиотека. Студенти самостално израђују 2 пројектa. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |