13М051МЕР - Методе нелинеарне регулације
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Методе нелинеарне регулације | |||
Акроним | 13М051МЕР | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Сигнали и системи | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Положени предмети: Системи аутоматског управљања 1 и Системи аутоматског управљања 2 или њима еквивалентни предмети (анализа и пројектовање линеарних система управљања). | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са напредним концептима нелинеарног управљања. Усвајање математичког апарата и адекватних егзактних метода за анализу и пројектовање нелинеарних система управљања. Оспособљавање студената за проучавање нелинеарних феномена у системима, те коришћење стечених знања у егзактном моделовању, конвенционалном нелинеарном управљању и фази управљању високих перформанси. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти су способни да: креирају нелинеарне моделе објeката управљања, спроведу пројектовање нелинеарних закона управљања неком од усвојених напредних метода, анализирају остварене особине система затворене спреге. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Преглед метода нелинеарне анализе. Јакобијан линеаризација и пројектовање линеарног управљања. Методе егзактне линеаризације од улаза до излаза и од улаза до стања. Клизно управљање. Увод у фази логику. Управљање базирано на фази знању (ФКБЦ): структуре и параметри пројектовања. Интуитивни приступ пројектовању ФКБЦ. Фазификација конвенционалног управљања. ФКБЦ ПИД типа. | |||
Садржај практичне наставе | Рачунарски подржана анализа и пројектовање нелинеарних система управљања. Симулациона анализа пројектованих система затворене спреге. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, аудиторне вежбе. У току предавања, студенти раде и бране пројектне задатке, који доносе испитне поене. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 50 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |