13Е054АБС - Анализа биомедицинске слике
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Анализа биомедицинске слике | |||
Акроним | 13Е054АБС | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је стицање теоријских и практичних знања у домену обраде и анализе 2D, 3D и 4D биомедицинских слика као и метода које се примјењују за екстракцију квантитативних параметара применљивих у клиничкој пракси као помоћ квалитативном тумачењу слике. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити оспособљени да користе програмске пакете за обраду, анализу и визуелизацију биомедицинских слика, разумеју и ефикасно комбинују постојеће алгоритме за решавање специфичних проблема, али и развију нове методе компјутерски подржане дијагностике. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://automatika.etf.bg.edu.rs/sr/13e054mam | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5UxD9Hl7jRbN2RgDTbA8xtQnWUbmMTuRMx2pMFruOv41%40thread.tacv2/conversations?groupId=029ee51f-7de5-48fd-b2d4-079a2c663d18&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Садржај теоријске наставе | Основни концепти обраде и побољшања медицинских слика са различитих модалитета медицинског сликања (радиографија, CT, ултразвук, нуклеарно медицинско сликање, MRI, мултимодални системи): методе у просторном и у фреквенцијском домену, Wavelet трансформација. Методе регистрације. Методе сегментације. Ектракција обележја и класификација. Приступи машинског учења. Meтоде 2D и 3D визуелизације. | |||
Садржај практичне наставе | Овладавање програмском подршком за алгоритме обраде, анализе и визуелизације биомедицинских слика. Илустрација примене алгоритама на медицинским сликама из отворених база података као и студија добијених у сарадњи са клиничким институцијама. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе на рачунару, домаћи задаци и пројекат. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 40 |