13Д031ТА - Техничка аудиологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Техничка аудиологија | |||
| Акроним | 13Д031ТА | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Телекомуникације | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | ||||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са принципима функционисања чула слуха, поремећаја рада овог чула, дијагностичких метода, заштите чула слуха и разумљивости говора. Овладавање концептима мерења аудиторне перцепције и функције. Оспособљавање за примену основних мерних метода у аудиологији. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање знања из области техничке аудиологије, чула слуха и његове функције, поремећаја рада чула слуха и дијагностичких метода. Овладавање вештинама и практичном применом мерних метода у аудиологији и истраживањима из области чула слуха и слушања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Чуло слуха и његова функција (анатомија и физиологија чула слуха). Пренос звука кроз људско уво. Перцепција звука (својства аудиторног система, концепт прага чујности, гласност, ниво гласности и маскирање). Оштећења чула слуха и перцептуалне последице. Инструменти и уређаји за мерења у аудиологији. Аудиометријске тест кабине. Методе за мерење аудиторне перцепције и функције (аудиометријска мерења - тестови осетљивости чула слуха, аудиометрија применом простог звука, импедансна аудиометрија, аудиометрија применом говора). АБР одзив. Отоакустичка емисија. Слушна помагала. Подешавање слушних помагала. Мерења линеарних и нелинеарних слушних помагала. Очување чула слуха и заштитиници чула слуха. Говор и разумљивост говора. Мерење и израчунавање разумљивости говора (AI, SII, STI). Процена и интерпретација аудиолошких мерних резултата. Аудиторни модели и њихова примена. | |||
| Садржај практичне наставе | Практичан рад у акустичким мерењима где студенти врше дефинисана акустичка мерења применом адекватних техника и анализирају резултате. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 6 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, менторски рад, практичан рад, израда пројеката | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 30 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||

