Навигација

13Д031ТА - Техничка аудиологија

Спецификација предмета
НазивТехничка аудиологија
Акроним13Д031ТА
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Телекомуникације
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
  • проф. др Дејан Ћирић
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са принципима функционисања чула слуха, поремећаја рада овог чула, дијагностичких метода, заштите чула слуха и разумљивости говора. Овладавање концептима мерења аудиторне перцепције и функције. Оспособљавање за примену основних мерних метода у аудиологији.
      Исходи учења (стечена знања)Стицање знања из области техничке аудиологије, чула слуха и његове функције, поремећаја рада чула слуха и дијагностичких метода. Овладавање вештинама и практичном применом мерних метода у аудиологији и истраживањима из области чула слуха и слушања.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеЧуло слуха и његова функција (анатомија и физиологија чула слуха). Пренос звука кроз људско уво. Перцепција звука (својства аудиторног система, концепт прага чујности, гласност, ниво гласности и маскирање). Оштећења чула слуха и перцептуалне последице. Инструменти и уређаји за мерења у аудиологији. Аудиометријске тест кабине. Методе за мерење аудиторне перцепције и функције (аудиометријска мерења - тестови осетљивости чула слуха, аудиометрија применом простог звука, импедансна аудиометрија, аудиометрија применом говора). АБР одзив. Отоакустичка емисија. Слушна помагала. Подешавање слушних помагала. Мерења линеарних и нелинеарних слушних помагала. Очување чула слуха и заштитиници чула слуха. Говор и разумљивост говора. Мерење и израчунавање разумљивости говора (AI, SII, STI). Процена и интерпретација аудиолошких мерних резултата. Аудиторни модели и њихова примена.
      Садржај практичне наставеПрактичан рад у акустичким мерењима где студенти врше дефинисана акустичка мерења применом адекватних техника и анализирају резултате.
      Литература
      1. Peter Haughton, Аcoustics for audiologists, Brill Academic Pub, 2002.
      2. Aage R. Moller, Hearing, anatomy physiology, and disorders of the auditory system, Academic Press, 2006.
      3. Ray D. Kent, Charles Read, Acoustic analysis of speech (2nd edition), Singular, 2001.
      4. Jens Blauert, Communication acoustics, Springer, 2005.
      5. Schuyler R. Quackenbush, Thomas Pinkney Barnwell, Mark A. Clements, Objective measures of speech quality, Prentice Hall, 1988
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      6
      Методе извођења наставеПредавања, менторски рад, практичан рад, израда пројеката
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична настава30Усмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари20