24С114РГ - Рачунарска графика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Рачунарска графика | |||
Акроним | 24С114РГ | |||
Студијски програм | Софтверско инжењерство | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) |
| |||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Не постоји формалан услов, али је oчекивано да студент добро познаје градиво предмета 13С112OO2 (Објектно оријентисано програмирање 2). | |||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање и овладавање принципима интерактивне рачунарске 2Д и 3Д графике и анимације. Стицање практичног искуства програмирања 2Д и 3Д графике коришћењем библиотеке JavaFX. Упознавање са алгоритамима у рачунарској графици и технологијама графичких уређаја. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након успешно савладаног курса, студенти ће бити способни да: - интерпретирају и примењују најважније алгоритме рачунарске графике; - имплементирају 2Д и 3Д графичке апликације засноване на библиотеци класа JavaFX; - опишу принципе рада уређаја који се користе у рачунарској графици. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | https://rti.etf.bg.edu.rs/rti/ri5rg/ | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AkL1kTmtyTId210BYNQCd7eYEr6EWjgpr_6-ISYc5LBs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e4a21cdd-6d47-4f65-9456-9c9a9f16f243&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Садржај теоријске наставе | Увод у рачунарску графику. 2Д графика: геометријске примитиве, атрибути, анимација, интеракција. Безјеове криве и сплајнови. Трансфромације. Пројекције. 3Д графика: сцена, објекти, камера, модели осветљења и сенчења, текстура и особине материјала. Растерски алгоритми. Рачунска геометријa. Попуњавање. Одсецање. Сакривене површи. Модели боја. Технологија улазних и излазних уређаја. | |||
Садржај практичне наставе | Аудиторне вежбе, лабораторијске показне вежбе и лабораторијске контролне вежбе. Намена лабораторијских вежби је стицање практичних вештина писања 2Д и 3Д графичких апликација коришћењем библиотеке JavaFX. Аудиторне вежбе и лабораторијске вежбе прате предавања и обрађују специфичне теме. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања и аудиторне вежбе се држе уз електронске презентације. На предавањима се уводе теоријски концепти, док се на аудиторним вежбама увежбава примена алгоритама и коришћење широко распрострањене библиотеке за писање графичких апликација. Студенти самостално израђују 2 пројекта/домаћа задатка (један из 2Д, други из 3Д графике). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 50 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |