24С031УИМ - Увод у инжењерске методологије
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Увод у инжењерске методологије | |||
| Акроним | 24С031УИМ | |||
| Студијски програм | Софтверско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 2.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање с основама инжењерске методологије, кораци од идеје до коначног резултата/производа. Упознавање с основним појмовима везаним за примену симулација у инжењерској пракси. Упознавање с принципима симулације континуалних величина. Увод у MATLAB. Упознавање с применом мерења у електротехници и рачунарству. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент ће бити оспособљен да: -разуме основне појмове инжењерске методологије -разуме место и значај симулације као инжењерске методе -разуме место и значај мерења у електротехници и рачунарству -самостално користи MATLAB на основном нивоу -самостално реализује једноставну симулацију и критички упореди резултате с резултатима мерења | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AAEx5yojHKAjrjd-V_CFoS9iaoFXtEAQYGNALk1chQdo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f338b99c-e028-49a0-bc11-cfa7cdc0fc05&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Садржај теоријске наставе | Преглед методологија у инжењерској пракси. Поставка проблема. Преглед корака од поставке проблема до резултата. Симулација у инжењерској пракси, MATLAB примери. Дискретизација у времену и квантизација континуалних величина. Мерења у електротехници и рачунарству. Елементи екстракције параметара из измерених резултата. | |||
| Садржај практичне наставе | Увод у MATLAB. Елементарни прорачуни и симулације у MATLAB окружењу. Чување резултата у другим форматима. Ефекти квантизације и дискретизације у времену. Мерења електричних величина, анализа резултата мерења на претходно симулираним примерима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, лабораторијске вежбе, презентације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | 40 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||

