19М081ФМ - Фази математика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Фази математика | |||
| Акроним | 19М081ФМ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | ||||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са концептима фази математике, фази скупа и фази логике, фази метричким просторима, особинама пресликавања на њима дефинисаних, нелинеарним условима и применама у електротехничким наукама. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљавање студената да стечена знања користе у даљем образовању и пракси, решавају математичке моделе фази логике, као и фази метричких простора за формирање итеративне методе као оптималне за налажење решења разних типова једначина које проистичу из конкретних проблема физике, електротехнике и других наука. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Фази скупови, операције на фази скуповима, фази аритметика, фази релације и фази функције, фази логика, фази метрика, скупови и функције у фази-метричком простору, ставови о фиксним тачкама пресликавања и итеративне методе као последица тих ставова. | |||
| Садржај практичне наставе | Коришћење рачунарских алата - fuzzy toolbox for Python, за реализацију модела фази логике. Реализација итеративних метода помоћу Python библиотека. Решавање проблема који се појављују у електротехничким предметима, уз коришћење математичких програмских пакета. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Комбинација традиционалних излагања на табли и коришћења слајдова, пропраћено одговарајућим примерима из праксе, и индивидуалног рада са студентима на изради домаћих задатака и објашњавању текућег градива. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | 50 | Усмени испит | 20 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

