19Е061Ф2 - Физика 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Физика 2 | |||
Акроним | 19Е061Ф2 | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | ||||
Циљеви изучавања предмета | Овладавање физичким концептима везаним за оптику, атомску, нуклеарну и полупроводничку физику, механику флуида и термодинамику кроз упознавање са принципима рада оптичких, електронских, термо- и хидродинамичких уређаја и нуклеарних постројења за примене у сензорима, преносу информација, осветљењу и формирању слике, мерењима, изворима и конверзији енергије. Позиционирање физике у модерној техници. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Разумевање природе светлости и њене улоге у реализацији сензора и система за пренос информација. Овладавање основама физике XX века кроз примене полупроводничких направа и атомског зрачења. Стицање инжењерских вештина у прорачунима протока флуида, снаге пумпи и турбина, и примени термодинамичких циклуса при конверзији енергије. Стицање свести о глобалном загађењу и будућим изворима енергије. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://nobel.etf.bg.edu.rs/studiranje/kursevi/oo1f2/ | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AY4nEPpZaJRB6m0tZoPLCQMLufhNgFJP_rVbdSJLu29o1%40thread.tacv2/conversations?groupId=bdcde45d-35d4-46a1-8be0-28b01eda4bc0&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Садржај теоријске наставе | Закони таласне и геометријске оптике; осветљење; оптичка влакна, камере. Елементи модерне физике; атомска и нуклеарна структура; пн спој; Лампе, ласери, LED; соларне ћелије, сензори слике; радиоактивни сензори. Статика и динамика флуида; вискозност; сензори, бранe, турбине, ветрогенератори. Идеални и реални гас; термодинамички принципи; сензори температуре; Реактори; обновљиви извори енергије; | |||
Садржај практичне наставе | Општа техника решавања проблема имплементирана кроз рачунске вежбе са циљем оспособљавања студената да идентификују основне елементе проблема, искористе их да поставе и реше физичко-математичке моделе уз ефикасну проверу решења и елиминацију грешака. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања која комбинују класичан теоријски приступ и феноменолошки приступ (кроз студије случаја). Вежбе на табли. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 60 | |||
Семинари | 0 |