19Е061Ф2 - Физика 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Физика 2 | |||
| Акроним | 19Е061Ф2 | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | ||||
| Циљеви изучавања предмета | Овладавање физичким концептима везаним за оптику, атомску, нуклеарну и полупроводничку физику, механику флуида и термодинамику кроз упознавање са принципима рада оптичких, електронских, термо- и хидродинамичких уређаја и нуклеарних постројења за примене у сензорима, преносу информација, осветљењу и формирању слике, мерењима, изворима и конверзији енергије. Позиционирање физике у модерној техници. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Разумевање природе светлости и њене улоге у реализацији сензора и система за пренос информација. Овладавање основама физике XX века кроз примене полупроводничких направа и атомског зрачења. Стицање инжењерских вештина у прорачунима протока флуида, снаге пумпи и турбина, и примени термодинамичких циклуса при конверзији енергије. Стицање свести о глобалном загађењу и будућим изворима енергије. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://nobel.etf.bg.edu.rs/studiranje/kursevi/oo1f2/ | |||
| Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3APM9i-Jn8nQfYciunfVN3cXLyF1ht3kHxH3kXP_dffzY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=94b9c20b-8953-4a76-8580-af8bc1bc716b&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Садржај теоријске наставе | Закони таласне и геометријске оптике; осветљење; оптичка влакна, камере. Елементи модерне физике; атомска и нуклеарна структура; пн спој; Лампе, ласери, LED; соларне ћелије, сензори слике; радиоактивни сензори. Статика и динамика флуида; вискозност; сензори, бранe, турбине, ветрогенератори. Идеални и реални гас; термодинамички принципи; сензори температуре; Реактори; обновљиви извори енергије; | |||
| Садржај практичне наставе | Општа техника решавања проблема имплементирана кроз рачунске вежбе са циљем оспособљавања студената да идентификују основне елементе проблема, искористе их да поставе и реше физичко-математичке моделе уз ефикасну проверу решења и елиминацију грешака. | |||
| Литература | ||||
  | ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови | 
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања која комбинују класичан теоријски приступ и феноменолошки приступ (кроз студије случаја). Вежбе на табли. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 60 | |||
| Семинари | 0 | |||

