19Е032ТМ - Телекомуникационе мреже
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Телекомуникационе мреже | |||
Акроним | 19Е032ТМ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Телекомуникације и информационе технологије | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознати студенте с основама теорије телекомуникационих и рачунарских мрежа. Илустровати протоколе и механизме нижих слојева. Оспособити студенте за примену софтверских алата за анализу мрежа и програмирање једноставнијох мрежних апликација. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По положеном испиту, студенти ће знати основне појмове и дефиниције из области телекомуникационих и рачунарских мрежа; биће упознати с референтним моделима за протоколе, знаће механизме који се примењују на нижим слојевима и моћи ће да користе софтверске алате за анализу мрежа. Додатно, оспособиће се за програмирање типичних клијент-сервер апликација. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | https://elearning.rcub.bg.edu.rs/moodle/course/view.php?id=1327 | |||
Садржај теоријске наставе | Основни појмови и дефиниције. Слојевита декомпозиција и референтни модели за протоколе. Физички слој. Адресирање. Контрола приступа средини за пренос. Механизми за обезбеђивање поузданог преноса; детекција и корекција грешке, контрола тока. Примери протокола. Моделирање телекомуникационог саобраћаја. Сервисни системи. Моделирање бафера и прорачун кашњења. Анализа перформанси. | |||
Садржај практичне наставе | Лабораторијске и аудиторне вежбе у оквиру којих ће се студенти упознати с прорачуном перформанси (вероватноћа судара јединица података, број покушаја до успеха, искоришћеност линка, кашњење). Рачунарска симулација типичних процедура (ARQ). Рад у алатима Wireshark, C и Python – анализа садржаја пакета, имплементација типичних алгоритама на микроконтролеру и програмирање клијент-сервер апликација. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 1.5 | 0.5 | ||
Методе извођења наставе | Предавања, аудиторне и лабораторијске вежбе; домаћи задаци. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 25 | |||
Семинари | 0 |