13С113ИС - Интелигентни системи
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Интелигентни системи | |||
| Акроним | 13С113ИС | |||
| Студијски програм | Софтверско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основним концептима и техникама вештачке интелигенције, машинског учења и интелигентних система. Током курса студенти ће изучавати најпопуларније моделе за пројектовање, имплементацију и тестирање оваквих врста апликација. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће научити основне принципе који покрећу интелигентне системе и вежбати имплементацију неких од таквих система. Главни исход курса је да научи студенте техникама и алатима за решавање нових проблема вештачке интелигенције и машинског учења, са којима се могу сусрести у животу и да на основу свог знања примене најподеснију и најефикаснију методу за решавање таквих изазова. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://ri4es.etf.bg.edu.rs/ | |||
| Садржај теоријске наставе | Стратегије претраживања: алгоритми, перформансе, ефикасност, сложеност. Алгоритми теорије игара и њихова примена. Продукциони и аналитички системи. Планирање - проблем и врсте. Знање и закључивање у неизвесном окружењу. Бајесове мреже. Стратегије решавања проблема. Машинско учење: регресија, класификација и кластеризација. | |||
| Садржај практичне наставе | Визуелне симулације теоријски обрађених проблема. Анализа и решавање практичних задатака и демонстрирање како савладати одређене проблеме техникама вештачке интелигенције и машинског учења. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања, аудиторне вежбе, самостална израда неколико домаћих задатака, лабораторијске вежбе са визуелним симулацијама. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | 50 | |||
| Семинари | 0 | |||

