13Е114БП2 - Базе података 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Базе података 2 | |||
| Акроним | 13Е114БП2 | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Рачунарска техника и информатика | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Базе Података 1 | |||
| Циљеви изучавања предмета | Учење XML-а. Физички дизајн oбјектно релационих база података. Учење различитих механизама приступа и интеграције базе. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Овладавање XML-ом, методологијом и алатима за физички дизајн и имплементацију oбјектно релационих база података и разумевање потребе за различитим механизмима приступа и интеграције базе и овладавање њиховим коришћењем. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3auRYo_ltOGwX2S1fBhZkdB1ZZIFqgRwmmJrixnAwtOuA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d2b6e64e-693c-4913-9666-c3ceb5700a1f&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Садржај теоријске наставе | XML као модел података и као механизам за остваривање интеграције. DTD и XML Schemas. XPath. XQuery. Физички дизајн. Индекси. Материјализовани погледи. Партиције. Вишедимензионални кластери. Други методи. Механизми приступа и интеграција базе. Језички оријентисани (уметнути SQL упити). Драјверски оријентисани (ODBC, JDBC), Компонентно оријентисани. СОА. Web Сервиси. SOAP. WSDL. UDDI. агенти. | |||
| Садржај практичне наставе | Пројектовање и имплементација објектно релационе базе, дискусија карактеристика реализованог дизајна, реализација упита посредством XML-а и Web-a и интеграција у друге системе. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | 30 часова предавања + 30 часова вежби на табли са решавањем задатака + 15 часова лабораторијских вежби, колоквијум на средини семестра, пројекат. Укупно 75 часова самосталног учења и вежбања, од чега 3 часа недељно током семестра и приближно 30 часова припреме у испитном року. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 10 | |||

