13Е061ПФ2 - Практикум из физике 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Практикум из физике 2 | |||
Акроним | 13Е061ПФ2 | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 2.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | |||
Циљеви изучавања предмета | Надоградња знања стеченог на курсевима Физика 1 и Физика 2. Упознавање студената са методама софтверске имплементације математичко-физичких модела одређених физичких појава, који се кроз феноменолошка пресликавања могу применити на широк спектар појава и у другим, како природним тако и друштвеним, сферама живота. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Овладавање методама рачунарског моделовања физичких појава. Примена на симулацију система присутних у електротехници, медицини, биологији, економији, социологији, климатологији итд. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://nobel.etf.bg.edu.rs/studiranje/kursevi/oo1pf2/ | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ATjBwt3LLK5tTMoFMRtfCLm3kCz2tSrihh33Ejx9uIDc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=0b5be9f8-5e29-4dc3-81de-93321dbfac5a&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Садржај теоријске наставе | нема | |||
Садржај практичне наставе | 1. ЛХО, пригушени осцилатор, принудни осцилатор. Адаптација модела за примене у медицини и економији. Нелинеарни осцилатори: Ван дер Полова једначина, Лотка-Волтеров систем једначина, Лоренцов атрактор. Примене у медицини, биологији и економији. 2. Оптика. Пројектовање система танких филмова. 3. Једначина континуитета. Примена на модел протока саобраћаја. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
0 | 0 | 2 | ||
Методе извођења наставе | На часовима ће бити представљени модели и дате смернице за имплементацију. Студент самостално формира математичко-физички модел одређеног феномена, софтверски га имплементира и дискутује резултате. Током вежби на рачунару студенти генеришу електронски извештај, на основу ког се додељују поени који чине предиспитне обавезе. Поени се могу реализовати и кроз израду домаћих задатака. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 35 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 35 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |