13Д031ОСМ - Обрада сигнала са микрофонских низова
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Обрада сигнала са микрофонских низова | |||
| Акроним | 13Д031ОСМ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Телекомуникације | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | ||||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са принципима, теоријским концептима и алгоритмима за обраду и процену параметара акустичких сигнала на микрофонским низовима. Оспособљавање за самостални научно-истраживачки рад у овој области. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Очекује се да студенти савладају основе просторно-временске обраде акустичких сигнала и кроз теоријски и практичан рад оспособе се за самостални научноистраживaчки рад у овој области | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод у теорију просторно-временске обраде акустичких сигнала. Моделовање акустичких сигнала на микрофонском низу (планарни и сферни талас). Просторно филтрирање (beamfor-ming, null-steering). Процена смера доласка акустичких сигнала и проценa локације извора акустичких сигнала (двокорачне и једнокорачне технике). Метода MUSIC. Адаптивни микро- фонски низови. Акустички просторно-временски модели канала. Акустички МИМО соундери. Принципи акустичких space-time комуникација. Примена просторно-временске обраде акусти- чких сигнала у акустичкој камери. Идентификација и карактеризација извора буке применом акустичке камере. Медицинске примене просторно-временске обраде акустичких сигнала. | |||
| Садржај практичне наставе | Практичан рад везан за обраду акустичких сигнала снимљених са акустичком камером. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 6 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, менторски рад, практичан рад, израда пројеката | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
| Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

